Trening na mięśnie brzucha w domu

0
111

Nie musisz kupować drogich karnetów na siłownie i korzystać z pomocy trenerów personalnych, by latem cieszyć się płaskim i wyrzeźbiony brzuchem. Będzie to wymagało sporo pracy i trochę wyrzeczeń, ale dzięki naszym poradom trening na mięśnie brzucha w domu będzie skutecznym i prostym sposobem na uzyskanie „sześciopaku”. Oczywiście sam trening to za mało, konieczna jest jeszcze odpowiednia dieta, dostosowana do tego, chcesz osiągnąć (nie wiem w końcu, czy robisz trening na masę czy jesteś na redukcji), ale teraz zajmiemy się samym treningiem. Ćwiczeń na mięśnie brzucha są co najmniej dziesiątki i uwierz nam lub nie, ale co najmniej 90% z nich możesz bez problemu wykonać w domu i to bez niczyjej pomocy. Poniżej opisaliśmy kilka ćwiczeń na mięśnie brzucha, które mogą być najbardziej efektywne.

Skuteczne ćwiczenia na mięśnie brzucha.

Jeżeli chodzi o trening na mięśnie brzucha w domu to polecam Wam:

  • rowerek
  • wypychanie nóg ku górze
  • plank (czyli deska)

Na temat rowerka nie będę się specjalnie rozpisywał, bo myślę, że każdy z nas doskonale pamięta to ćwiczenie jeszcze z dzieciństwa. Wypychanie nóg ku górze jest o tyle bardziej problematyczne, że teoretycznie wydaje się łatwe, a wcale tak nie jest. Połóż się płasko na podłodze, ręce z tyłu (możesz się czegoś złapać, będzie Ci łatwiej)i i unoś wyprostowane nogi ku górze. Gwarantuję, że na początku swojej przygody z domowym treningiem będziesz już nieźle zmęczony po pierwszej serii!

Dla mnie najbardziej wymagającym ćwiczeniem na mięśnie brzucha, które możesz wykonać w domu (w pracy, w parku) jest deska. Niby jej zasada jest łatwa, ale uwierzcie, samo ćwiczenie jest bardzo męczące. Uklęknij na podłodze. Oprzyj się na przedramionach, zginając ręce w łokciach pod kątem prostym. Opierając się na palcach stóp unieś tułów (nie unoś pośladków), a następnie napnij mięśnie brzucha. To rewelacyjne ćwiczenie, bowiem angażuje nie tylko mięśnie brzucha, ale także mięśnie pleców oraz mięśnie głębokie! Na początek spróbuj wytrzymać 30 sekund, minuta lub dwie odpoczynku i znowu kolejne 30 sekund.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here