Coraz więcej placówek ochrony zdrowia działa nie tylko w ramach kontraktów podpisywanych z NFZ, lecz również świadczy usługi prywatne. Najczęściej ich właściciele starają się zapewnić pacjentom jak najwyższą jakość obsługi, mając na uwadze przede wszystkim ich dobro oraz stan ich zdrowia. O czym w szczególności warto pamiętać?
Wygoda pacjenta- jak o nią zadbać?
Na co najczęściej narzekają pacjenci? Otóż w głównej mierze na niezgodność czasu przyjęcia do gabinetu z umówioną godziną, duże kolejki w poczekalniach oraz nieprzestrzeganie przez pacjentów podstawowych zasad sanitarnych. Placówki medyczne, dbając o komfort i zdrowie pacjentów, powinny przede wszystkim odpowiednio rozplanować godziny przyjęć. Chodzi tutaj przede wszystkim o ustalenie, ile czasu potrzeba na przyjęcie jednego pacjenta. Dzięki temu unikniemy natłoku osób w poczekalni, co jest bardzo problematyczne zwłaszcza w sezonie przeziębieniowo-grypowym. Personel powinien również zostać uprawniony do tego, aby zwracać uwagę pacjentom, którzy nie przestrzegają zasad sanitarnych, na przykład nie noszą maseczek.
Woda dla pacjentów
W placówkach ochrony zdrowia zazwyczaj panują wysokie temperatury, powietrze jest tam natomiast stosunkowo suche. To sprawia, że pacjenci nie czują się komfortowo, zwłaszcza jeśli muszą czekać na wizytę dłuższy czas. Dobrym rozwiązaniem jest dystrybutor wody, z którego będą mogli korzystać zarówno pacjenci, jak i personel. Zazwyczaj szklanka wody wystarczy, aby poczuć się lepiej. Dostawa wody jest bardzo istotna w przypadku osób, którym pobierana jest krew bądź oczekujących na badanie. O odpowiednie nawodnienie muszą dbać także kobiety w ciąży oraz osoby starsze. Woda przydatna jest także w przypadku omdlenia- zwykle wystarczy odpowiednio napoić pacjenta, aby ten poczuł się znacznie lepiej. Dostawę wody zapewnić może renomowana firma, z której ofertą można się zapoznać na stronie internetowej https://aquamo.com.pl/woda-dla-firmy-i-domu.
Dobry kontakt z poradnią
Pacjenci cenią sobie również możliwość bezproblemowego nawiązania kontaktu z placówką ochrony zdrowia. Najczęściej zależy im na kontakcie telefonicznym, choć dobrze, jeśli personel w krótkim czasie odpowiada także na maile. Wbrew pozorom dobry kontakt znacząco ułatwia pacjentom załatwienie podstawowych spraw oraz usprawnia pracę całej przychodni. „Otwarta linia” niekoniecznie sprawdzi się w przypadku większych poradni, dlatego dobrym rozwiązaniem jest zawieszanie połączeń oczekujących w kolejce. Dzięki temu pacjent dzwoni raz i oczekuje na swoją kolej.
Dodaj komentarz